Історія. Критерії
оцінювання навчальних досягнень
КРИТЕРІЇ
ОЦІНЮВАННЯ НАВЧАЛЬНИХ ДОСЯГНЕНЬ УЧНІВ З ІСТОРІЇ У СИСТЕМІ ЗАГАЛЬНОЇ ОСВІТИ
При оцінюванні навчальних досягнень з історії враховується:
·
рівень
оволодіння історичними знаннями; знання хронологічних меж періодів,
найважливіших історичних подій і процесів; визначення характерних суттєвих рис
історичних явищ і подій;
·
рівень умінь
групування (класифікації) фактів за вказаною ознакою, розкриття
причинно-наслідкових зв'язків між подіями;
·
рівень оволодіння практичними
вміннями й навичками роботи з історичними джерелами; обґрунтування власного
ставлення учня до історичної події, явища, діяча.
Усі види оцінювання навчальних досягнень учнів здійснюються за критеріями,
наведеними в таблиці.
Рівні
навчальних досягнень
|
Бали
|
Критерії
навчальних досягнень учнів
|
І.
Початковий
|
1
|
Учень (учениця) називає одну-дві події, дати, історичні постаті чи
історико-географічні об'єкти
|
2
|
Учень (учениця) називає декілька подій, дат, історичних постатей або
історико-географічних об'єктів; вибирає правильний варіант відповіді на рівні
«так-ні»; має загальне уявлення про лічбу часу в історії
|
|
3
|
Учень (учениця) двома-трьома простими реченнями розповісти про
історичну подію чи постать; упізнати її за описом; співвіднести рік зі
століттям, століття - з тисячоліттям; має загальне уявлення про історичну
карту
|
|
ІІ.
Середній
|
4
|
Учень (учениця) репродуктивно відтворює невелику частину навчального
матеріалу теми, пояснюючи історичні терміни, подані в тексті підручника,
називаючи одну-дві основні дати; показуючи на карті історико-географічний
об'єкт
|
5
|
Учень (учениця) з допомогою вчителя відтворює основний зміст
навчальної теми, визначати окремі ознаки історичних понять, називати основні
дати; показувати на історичній карті основні місця подій
|
|
6
|
Учень (учениця) самостійно відтворює фактичний матеріал теми, давати стислу
характеристику історичній постаті, установлювати послідовність подій;
користуватись за допомогою вчителя наочними та текстовими джерелами
історичної інформації
|
|
ІІІ.
Достатній
|
7
|
Учень (учениця) послідовно й логічно відтворює навчальний матеріал теми,
виявляє розуміння історичної термінології, характеризує події (причини,
наслідки, значення), виокремлює деякі ознаки явищ і процесів; «читає»
історичні карти з допомогою їх легенди; використовує історичні документи як
джерело знань
|
8
|
Учень (учениця) володіє навчальним матеріалом і використовує знання
за аналогією, дає правильне визначення історичних понять, аналізує описані
історичні факти, порівнює однорідні історичні явища, визначає
причинно-наслідкові зв'язки між ними, встановлює синхронність подій у межах
теми; дає словесний опис історичних об'єктів, використовуючи легенду карти
|
|
9
|
Учень (учениця) оперує навчальним матеріалом, узагальнює окремі факти
та формулює нескладні висновки, обґрунтовуючи їх конкретними фактами; дає порівняльну
характеристику історичних явищ, самостійно встановлює причинно-наслідкові
зв'язки; синхронізує події в межах курсу, аналізує зміст історичної карти
|
|
ІV.
Високий
|
10
|
Учень (учениця) використовує набуті знання для вирішення нової
навчальної проблеми; виявляє розуміння історичних процесів; робить
аргументовані висновки, спираючись на широку джерельну базу; рецензує
відповіді учнів; співставляє й систематизує дані історичних карт; синхронізує
події вітчизняної та всесвітньої історії
|
11
|
Учень (учениця) володіє глибокими знаннями, може вільно та
аргументовано висловлювати власні судження, співвідносити історичні процеси з
періодом на основі наукової періодизації історії
|
|
12
|
Учень (учениця) системно володіє навчальним матеріалом; самостійно характеризує
історичні явища, виявляє особисту позицію щодо них; уміє виокремити проблему
й визначити шляхи її розв'язання; користується джерелами інформації, аналізує
та узагальнює її
|
Немає коментарів:
Дописати коментар